zondag 3 augustus 2014

Staande blijven en opgebeurd worden

Steeds als ik dacht te bezwijken,
hield Uw liefde me staande.
Als ik ten einde raad was,
beurden Uw woorden mij op.
Heer, U bent een Burcht voor mij.
mijn God, U bent een Rots, een schuilplaats.

Psalm 94:18,19,22


Lieve Vader, ik was me er zeker niet altijd van bewust dat het  Uw liefde was die mij staande hield.
Ik ben mij er zeker niet altijd van bewust dat Uw liefde mij staande houdt.
Maar als ik terugkijk in mijn leven, naar de momenten dat ik dacht te bezwijken, dan zie ik dat U er altijd was, dat het Uw liefde voor mij was die mij staande hield.

In liefde nam U mijn soms gebalde vuisten in Uw handen.
In liefde liet U mij uitrazen, om mij vervolgens in liefde en vol vergeving weer in de armen te sluiten.
In liefde omgaf U mij; in liefde omgeeft U mij.
Zonder Uw liefde zou ik wegkwijnen.
Mijn botten zouden verdrogen en weggeblazen worden door de wind.
Mijn geest zou ten dode zijn opgeschreven, omdat hij niet gevoed wordt door U.
Zonder Uw liefde zou ik bezwijken, want  U bent de Enige die altijd, ieder moment van de dag, dicht bij mij is en mij met liefde omringt.

Uw woorden, zijn woorden die leven brengen.
Uw woorden, soms wijzen ze mij terecht, maar altijd zijn ze, worden ze, in liefde uitgesproken, omdat u het beste met mij voor heeft.
Altijd komt er een moment, dat het Uw woorden zijn die mij opbeuren.
Als het wat langer duurt, dan ligt dat aan mij en niet aan U, want Uw woorden zijn zoeter dan honing, als balsem op een wond.
Uw woorden richten mij op, geven mij de kracht.
Uw woorden zijn betrouwbaar , zijn waarheid.
Uw liefde en bewogenheid klinken  er in door.

En zo hield Uw liefde mij staande en beurden Uw woorden mij op, toen ik dacht te bezwijken, toen ik ten einde raad was.
Zo houdt Uw liefde mij staande en beuren Uw woorden mij op, als ik denk te bezwijken, als ik ten einde raad ben.

Ja, Heer, mijn God,
U bent voor mij een Burcht,
een Rots,
een Schuilplaats.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten