zondag 3 augustus 2014

Gelukkig zijn

Gelukkig wie bij de Heer bescherming zoeken

Psalm 2:12c

Als ik zo in de Bijbel kijk naar het antwoord op het  'waarom mensen gelukkig zijn als zij hun bescherming bij de Heer zoeken' , dan kom ik vele dingen tegen.
Voor nu hou ik het bij enkele dingen die ik alleen al in enkele  Psalmen  tegen  kom, maar de Bijbel staat vol met antwoorden waarom iemand gelukkig is als hij bij  de Heer zijn bescherming zoekt.

Als ik bescherming zoekt bij de Heer, ben ik gelukkig omdat:

Hij beschermt mij; is een schild, een rots, een vesting, een toevlucht. (Ps. 3)
Hij geeft mij rust en veiligheid. (Ps. 4)
Hij zegent mij, beschermd mij liefdevol als een schild. (Ps. 5)
Hij bevrijdt mij mits ik oprecht ben; is een rechtvaardige Rechter.  (Ps. 7)
Hij laat mij niet in de steek. (Ps. 9)
Hij is betrouwbaar. (Ps. 12)
Hij is liefdevol, brengt redding, vreugde. (Ps. 13)
Hij geeft goede raad, is aan mijn zijde, wijst mij de weg naar het leven. (Ps. 16)
Hij geeft ons antwoord, schenkt aandacht aan onze woorden, luistert naar wat ik te zeggen heb. (Ps. 17)
Hij is mijn sterkte, mijn bolwerk, mijn machtige bevrijder;
Hij hoort mij, helpt mij, houdt mij staande; Hij is sterk als een rots, geeft overwinning; Hij is Volmaakt. (Ps. 18)
     
         
Heer, ik zoek mijn bescherming bij U.
Open mijn ogen en oren om te kunnen zien en horen wat voor rijkdom er ligt in die paar woorden.
'Gelukkig wie bij de Here bescherming zoeken.'

 - Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten